BEZORGER WORDEN, DIT MOET JE WETEN

Met meer dan 20.000 bezorgers verspreidt B&L verspreidingen alle soorten drukwerk door heel Nederland, wij zijn een van de grootste verspreidingspartners van Nederland en jij kan er onderdeel van uitmaken! Wij krijgen regelmatig vragen van nieuwe bezorgers, daarom vind je hier de meest gestelde vragen. Zijn er toch nog vragen die onbeantwoord voor jou zijn?  Neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier of bel direct met 0528-262850.

Nee, dat hoeft zeker niet maar het mag wel! Als bezorger van B&L verspreidingen ben je in principe je eigen baas, je mag namelijk zelf bepalen op welk tijdstip je de folders, tijdschriften of flyers bezorgd. Het drukwerk wordt bij jou thuis afgeleverd, jij hoeft er alleen voor te zorgen dat het drukwerk voor een bepaalde dag bij de huishoudens op de mat valt. Of je nou ’s avonds of vroeg in de ochtend bezorgd, dit is aan jou!

Afhankelijk van het aantal uren en dagen verdien jij een passend salaris. Voor een paar uurtjes per dag verdien je al snel een leuk zakcentje variërend van € 10,- tot € 30,-. Je werkt uiteindelijk maar 1,5 tot 2 uur, afhankelijk van de grote van jouw wijk. Heb je meer tijd of wil je meer verdienen? Als jouw wijk wordt vergroot kan je weeksalaris zelfs oplopen tot ongeveer € 50,- per week!

Het drukwerk wordt los aangeleverd en dient zelf ingevouwen te worden. Het voordeel hiervan is dat je veel meer verdient dan wanneer je bezorgt voor een verspreidingsburo die alles geseald aanlevert.

Ieder vervoermiddel is mogelijk, maar je moet er wel rekening mee houden dat een fiets het gemakkelijkst is. Je ontvangt bovendien een fietstas of schoudertas waarin je de kranten en folders mee kunt nemen.

Je moet minimaal 13 jaar zijn om in aanmerking te komen voor een bezorgwijk. Er is geen maximale leeftijd.

Een ieder (ouder dan 13 jaar) mag je helpen, je moet er wel rekening mee houden, dat jij verantwoordelijk blijft voor de verspreiding in jouw bezorg wijk. Dus mocht je hulp hebben van iemand die de werkzaamheden niet zo nauw neemt, dan loop jij het risico dat je je bezorgwijk hierdoor kunt verliezen en je loon niet wordt uitbetaald.

Jazeker! B&L kan jou een fietstas in bruikleen geven.

Ja. Om voor ons te bezorgen heb je een geldig legitimatiebewijs (paspoort of identiteitskaart) nodig. Op een rijbewijs missen gegevens over je nationaliteit en daarom is deze niet geldig. Kom jij uit een EU land of uit Liechtenstein, Noorwegen of IJsland en wil je bezorgen? Dan geldt deze regel ook voor jou. Anders mag je alleen voor ons bezorgen als je in het bezit bent van een verblijfsvergunning met de tekst: ‘arbeid is toegestaan,
een tewerkstellingsvergunning is niet vereist’.

Je krijgt 1x per maand uitbetaald. Het bezorgloon maken wij elke 15e van de maand over naar jouw bankrekening.

Als je start bij B&L ontvang je ons bezorgbonnen. Daarop zie je precies hoeveel je betaald krijgt.

Let op: wij betalen de maand achteraf uit. Via Bezolink kun je precies zien wat wij betaald hebben. Is er nog iets onduidelijk? Informeer dan even bij de bezorgadministratie.

Geef dit altijd aan ons door! Het is de bedoeling dat je zelf een vervanger zoekt voor deze periode. Denk aan een vriendje, buurtgenootje of misschien een familielid. Dit kun je vervolgens eenvoudig doorgeven via de JOB App op jouw telefoon.

Heb je van alles geprobeerd en kan je echt geen vervanger vinden? Neem dan contact met ons op.

Rechtsbovenin zie je INLOGGEN staan. Hier kun je direct inloggen op jouw bezorgportal en heb je toegang tot al jouw gegevens.

In Bezolink kun je onderstaande zaken bekijken.

  • Nieuws, mededelingen en eventuele vertragingen voor aanlevering van de krant en/of folders.
  • Wijkspecificatie / stratenlijst. Je kunt via een plattegrond op Google Maps een overlay zien hoe je wijk precies is.
  • Als je een klacht hebt, wordt deze zichtbaar onder het tabblad “klachten”
  • Je kunt ook inzien welke folders er de eerstvolgende keer aangeleverd gaan worden bij “ingepland”
  • etc. etc. download de handleiding om precies te zien hoe deze module werkt.

Je kunt altijd een nieuwe inlogcode opvragen via de bezorgadministratie.

Als je wilt stoppen met bezorgen dan moet je dit schriftelijk melden per e-mail naar bezorgers@uwverspreider.nl. Dit kan eventueel ook per brief.